10 اشتباه رایج تازه کار ها در باشگاه بدنسازی | ورزش

بدنسازی جزء اون دسته از ورزش هاییه که رعایت اصول اولیه موقع تمرین بسیار مهم و تاثیر گذاره در این مقاله به بررسی اشتباهات عادی بیشتر تازه وارده ها به این رشته رو مورد بررسی قرار می دیم.

۱.فکر اینکه هر چی بیشتر انجام بدین بهتره

این قانون قدیمی که بیان می داره ” بیشتر ، همیشه بهتر نیس ” درباره بلند کردن وزنه هم صدق می کنه. هنگام ورزش به کیفیت توجه کنین نه کمیت ، پس در مورد بلند کردن وزنه هم همیشه واسه خود محدودیت قائل شید. تموم تازه کارا باید بیشترین حد چهاره از یه تمرین رو شروع کنن و میانگین تعداد دفعات در هر سری باید بین ۸ تا ۱۲ مرتبه باشه . مدت زمان استراحت پس از هر سری نباید بالاتر از ۹۰ ثانیه شه. بهتزه که مدت زمان استراحت فقط ۶۰ ثانیه باشه و واسه رسیدن به این زمان مطلوب باید تمرین کنین. توجه کنین که اندازه سنگینی وزنه ای که بر میدارید حتماً نباید همیشه از یه تمرین تا تمرین بعدی زیاد باشه . باید قادر باشین به آسونی و به روش درست ، یه سری حرکات مناسب رو با وزنه خاص اون حرکت درزمان چندین هفته و قبل از رفتن به مرحله بالاتر انجام بدین .

۲.از دست دادن بهداشت و نظافت

باشگاه ، مکانیه که هر روز صدها نفر در اون عرق میکنن و از دستگاه های برابر استفاده می کنن و این باعث میشه که اون جا یه مکان مناسب واسه انتشار باکتری شه ، پس بسیار حیاتی و مهمه که شما تا جایی که ممکنه تمیز باشین و بهداشت رو رعایت کنین ، یعنی وقتی می خواید از یه وسیله استفاده کنین ، وقتی رو صرف پاک کردن اون کنین.

تمایل دارین روی میزی دراز بکشین که عرق از اون میچکد ؟ شک نداشته باشین نه ، پس انتظار نداشته باشین که دیگری هم این کار رو دوست داشته باشه ، پس شما به سهم خود این کار رو انجام بدین ( بعد از به کار گیری وسایل نظافت رو رعایت کنین ) چون با این کار از منتشر کردن باکتریا جلوگیری کنین.

۳.جمع نکردن وزنه ها

کار آموزان در هر سطح و دوره ای که باشن موظفند تا وزنه ها رو جمع کنن.قرار ندادن دمبل و وزنه ها در جای درست شون پس از استفاده ، کاریه بسیار بد. هیچوقت نمیشه بی نظمی و به هم ریختگی بقیه رو تحمل کرد اونم اگه خودمون بعد از تموم شدن تمرینات وقت کافی و فشرده ای رو صرف تمیز و مرتب کردن وسایل باشگاه کردیم. هیچی آزار دهنده تر از این نیس که واسه انجام یه حرکت در باشگاه ، وقتی رو اختصاص بدین تا به دنبال وزنه مخصوص اون ورزش بگردین. این میتونه خطرناک هم باشه چون ممکنه افراد دیگه زمین بخورند و بیفته

۴.نبود رعایت چگونگی درست انجام یه ورزش

خیلیا در باشگاه ورزش میکنن اما آدمایی که به شکل درست از وزنه ها استفاده میکنن خیلی کم هستن. انجام حرکت غیر درست ، نه فقط نتیجه ای به دنبال نداره ، بلکه ممکنه منتهی به آسیب و آسیب شه. در باشگاه خیلیا دیده می شن که موقع بلند کردن وزنه اصلا به زاویه درست وزنه توجهی نمی کنن .

۵.نبود برنامه ریزی

وقتی که به باشگاه قدم می ذارین ، باید همیشه درباره ورزشی که می خواید انجام بدین برنامه داشته باشین. مخصوصا تازه کارا باید ورزشایی رو که هر روز انجام میدن ، تو یه دفتر یادداشت کنن. تازه کارایی که بی برنامه وارد باشگاه می شن باید بدونن که این روش نتیجه موثری به دنبال نداره

۶.فراموش کردن تغذیه

هر چند این مقاله به بحث درباره باشگاه اختصاص داره اما بهتره نکاتی هم درباره تغذیه واسه ورزشکاران تازه کار مطرح شه. ره راحتی میشه گفت که تغذیه درست ۹۰ درصد از ماجراست. اگه تغذیه سالم باشه می تونین یه برنامه تمرین کامل داشته باشین و از بهترین شکل تمرین استفاده کنین. تمرین و تغذیه مکمل همدیگه هستن و انجام یکی بدون دیگری موفقیت آمیز نیس . اگه غذای مناسب نخورده اید و به باشگاه می رید ، زیاد تمرین نکنین چون واسه سالم غذا خوردن زمان بذارین و نتیجه مطلوب تری رو به دست بیارین.

۷.دوستی

وقتی که به باشگاه میرید هدف اصلی شما باید تمرین و ورزش کردن باشه ، اما باید بدونین باشگاه جاییه که افراد عموما نه فقط واسه ورزش بلکه واسه دوستی و روابط اجتماعی به اون جا می رن. مطمئن شین که ایجاد رابطه با بقیه و دوستی ، هدف اصلی نیس ، چون در اون صورت ورزش تحت تاثیر دوستی قرار میگیره و در درجه دوم اهمیت واقع میشه . خیلی از افراد تازه کار در باشگاه ، در بین تمرینات به مدت طولانی با هم مشغول صحبت و گفتگو می شن در حالی که کس دیگه ای منتظر وزنه ایه که اونا در اون زمان ازش استفاده می کنن. هم اینکه دقت کنین که افراد واسه ورزش کردن به باشگاه اومده ان و شما با مزاحمت خود اونا رو از بخش اصلی ( یعنی ورزش ) دور می کنین ، دوستی زیادتر از اندازه باعث می شه که هیچ نتیجه ای رو در باشگاه به دست نیارین.

۸.استفاده نکردن از بست

آزاد بودن وزنه موقع ورزش خطرناکترین شکل اون هستش. وزنه در این حالت در هر طرف واسه حرکت ازاده ، پس ایجاد تعادل در اونا سخته. اگه یه حرکت ورزشی رو تازگیا شروع کردین ، باید بدونین که ایجاد تعادل هالتر سخته طوری که خیلی از افراد تازه کار در بلند کردن هالتر از سمت و طرف مسلط خود ( قوی خود ) استفاده میکنن و این باعث می شه که این طرف سریع تر خودشو نشون بده و زونه در طرف ضعیف تر لنگر میندازه . این در وقتی اتفاق میفته که شما از بست استفاده نکنین.

۹.نابود کردن غرور

وزنه برداشتن با غرور ، بدون تلاش با آگاهی و نبود روش درست اون با امید این که دور و بریا تون رو تحت تاثیر بذاره اشتباه بزرگیه. هیچی واسه دور و بریا مخصوصا حرفه ایا ، خنده دار تر از این نیس که یه فرد ناشی واسه تحت تاثیر قرار دادن بقیه حرکات غیر درست بکنه .

۱۰.نبود تعادل در به کار گیری وزنه ها و ورزشای به درد بخور واسه قلب

آقایون باید بدونن بهتره واسه سلامتی ورزش کنن تا جذابیت. بدیش اینه مردان جوون فقط به سراغ ئزنها و دختران جوون به سمت دستگاه های کاردیو میرن، شما خانوما باید بدونین که فقط با انجام ورزشای کاردیو نمیتونین صاحب اندامی کشیده و دلپذیر شید ، بلکه باید چربی ماهیچه های تون رو هم بسوزونین و بدون این که اندامی خمیده داشته باشین ، ظاهر استخوانی خود رو هم تغییر بدین. شما مردان هم باید بدونین که فقط با وزنه زدن نمی تونین به اندامی دلپذیر و متناسب برسین ، بلکه واسه نابود کردن چربی اضافی بدن تون باید ورزشای کاردیو انجام بدین . همونجوریکه میدونید مهم ترین عضلات آدم قلب و ریه س که اگه در شرایط مناسبی قرار نگیره باید زودتر از اون چه انتظارش رو دارین ، دست از یه سری فعالیت وردارین.

.

منبع : alamto.com

این نوشته در دسته‌بندی نشده فرستاده شده.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *