10 اشتباه در رژیم غذایی و چگونه از آنها دوری کنیم | تغذیه سالم

کاهش وزن یه فرمول ساده داره. سوزوندن کالری، بیشتر از چیزی که دریافت می کنین یعنی غذا خوردن کمتر و حرکت بیشتر داشته باشین اما هر کسی واسه کاهش وزن نیاز به یه برنامه غذایی و یه برنامه ورزشی داره.

همه افراد رژیمی از روی زور و اینکه دیگه چاره ای نیس اشتباهاتی در طول راه رژیم خود دارن و بیشتر زمانا اونا حتی اونو درک نمی کنن و این اشتباهات می تونه روی وزن اونا تاثیر بزاره اینجا 10 اشتباه تغذیه ای عادی که افراد تکرار می کنن آورده می شه.

1. تکیه بر رژیمای غذایی شکست خورده

تصمیم به کاهش سریع 10 پوند وزن می گیرین و به یه رژیم غذایی شکست خورده بر می گردید شاید طرح شما خواهان چیزی جز گریپ فروت و یا سوپ کلم در هر روز باشه شما بریده بریده کالری روزانه خود رو به کمتر از 1000 می رسونین و مطمئن باشین که به اندازه کافی، وزن شما کم می شه. اما وقتی که شما تا چند کالری غذا می خورید سرعت سوخت و ساز بدن شما کم می شه. وقتی که رژیم غذایی تموم شد شما دارای یه بدنی هستین که کالری رو یواش تر می سوزونه و شما معمولاً با خوردن دوباره وزن از دست رفته رو باز پیدا میکنین.

2. نخوردن صبحونه

مصرف نکردن صبحونه به نظر می رسه مانند یه راه ساده واسه کاهش کالری است اما می تونه شما رو در بقیه روز گرسنه کنه این ممکنه به خوردن خوراک سرپایی برنامه ریزی نشده در محل کار و خوردن یه بخش بزرگ، در ناهار منجر شه ساخت شمارش کالری زیاد می شه اما صبحونه ای که از پروتئین و فیبر بالا باشه می تونه گرسنگی رو در طول روز، محدود کنه در واقع، تحقیقات نشون میده آدمایی که هر روز صبح صبحونه می خورن به احتمال زیاد وزن سالم خود رو حفظ می کنن.

3. از دست دادن ریتم میان وعده های غذایی

شاید شما مقداری کالری در هر وعده غذایی دریافت می کنین اما از ریزه خواری در بین وعده ها خبر دارین؟ داشتن یه کیسه چوب شور در میز کار خود، تیکه کوچیک از کیک تو یه مهمانی، چشیدن طعم و مزه بستنی بچه خود همه اینا بی فکرانه خوردنه و می تونه یه رژیم غذایی خوب برنامه ریزی شده رو خراب کنه اگه شما در مورد شمارش کالری جدی هستین شما می تونین از گوشیای هوشمند خود و یا یه نوت بوک زیره خواریا رو ثبت کنین و کالری اونا رو هم در نظر بگیرین.

4. نخوردن میان وعده ها

همانطوریکه خوراک سرپایی بی فکر می تونه اندازه کمر رو زیاد کنه خوراک سرپایی متفکرانه ممکن مخالف اون باشه آدمایی که در روز چند وعده های غذایی کوچیک و میان وعده هایی می خورن احتمال بیشتری واسه کنترل گرسنگی و کاهش وزن دارن خوراک سرپایی به بالا بردن سوخت و ساز بدن شما کمک می کنه به خصوص اگه تنقلات غنی از پروتئین باشن داشتن چند آجیل خوب، انتخاب پروتئین بالا هستش و تحقیقات نشون میده آدمایی که در میان وعده آجیل مصرف می کنن کاهش وزن بیشتری نسبت به آدمایی که نمی خورن دارن. 

5. تکیه بر رژیم کم چرب

اجناس کم چرب می تونه نقش مهمی در رژیم غذایی شما بازی کنه فقط یادتون باشه که کم چرب همون کم کالری نیس و اون یه مجوز واسه خوردن وعده های دوم و سوم نیس اگه شما یه مقدار زیادی کیک کم چرب در بشقاب خود بخورین شما ممکنه در آخر غذا خوردن کالری بیشتری نسبت به وقتی که یه تیکه کوچکتر از کیک رو منظم بخورین دریافت می کنین بهترین راه واسه اطمینان از دریافت مقدار چربی، شکر و کالری بررسی برچسب مواد غذاییه.

6. جرعه جرعه آشامیدن مقدار زیادی کالری

هنگام شمارش کالری، خیلی از ما تمایل به جدا از محتوای نوشیدنی داریم این یه اشتباه بزرگه که شما در نظر بگیرین که بعضی از قهوه های فانتزی و مشروبات الکلی بیشتر از 500 کالری دارن حتی کالری در آب میوه و نوشابه می تونه به سرعت دلیل اضافه کردن وزن شن چیز بدتر اینه که کالری مایع از گرسنگی جلوگیری نمی کنه و شما بعد از نوشیدن یه نوشیدنی پرکالری غذای کمتری نمی خورید.

7. آشامیدن خیلی کم آب

این یکی از آسونترین اشتباهات رژیم غذایی واسه رفعه آب کافی واسه سوزوندن کالری لازمه کم آبی، سوخت و ساز بدن شما رو میکشه و این بدون معناست کاهش وزن کندتر می شه پس تلاش کنین یه لیوان آب به هر وعده و میان وعده اضافه کنین.

8. فرار از مواد لبنی

شیر پر چرب، پنیر و بستنی واسه خیلی از افراد دارای رژیم حرام هستن اما فرار از غذاهای لبنی ممکنه نتیجه برعکس داشته باشه بعضی از تحقیقات نشون میده بدن در وقتی که کلسیم کافی دریافت کنه چربی بیشتری می سوزونه و وقتی که از کلسیم محروم شه چربی بیشتر تولید می کنه به نظر نمی رسه مکملای کلسیم عوایدی مثل، مواد لبنی دارا باشن.

9. رفتن به ماشین سواری خیلی وقتا زیاد

ماشین سواری پس از یه روز گیج کننده مناسبه و شما همیشه می تونین سالاد و یا دیگه گزینه های سالم رو سفارش بدین اما وقتی که شما اونجا هستین می تونه در برابر یه میلک شیک یا چیزای دیگه مقاومت کنین؟ و اگه شما خودتون یه بار فست فود سفارش بدین می تونه به یه عادت تبدیل شه براساس یه مطالعه دراز مدت، آدمایی که بیشتر از دو بار در هفته فست فود می خوردند10  پوند وزن بیشتر از کسائی که کمتر از یه بار در هفته می خوردند به دست آوردن.

10. در نظر داشتن اهداف غیر واقعی

با گفتن به خودتون که شما می خواین 20 پوند وزن در هفته اول از دست بدین اهداف خودتون رو به شکست میکشونید اگه شما میدونید قادر به این کار نیستین شما ممکنه هیچوقت رژیم غذایی خود رو در مرحله اول شروع نکنین اگه شما رژیم غذایی رو بر از دست دادن 5 پوند در هفته بذارین تا به جشن برسین شما ممکنه احساس دلسردی کنین و به هدف خود نرسید داشتن یه هدف واقعی واسه رژیم غذایی حیاتیه اگه شما مطمئن نیستین که چه هدفی رو باید در نظر بگیرین با یه دکتر تغذیه صحبت کنین.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *