1 ساعت کار کنید | 5 دقیقه قدم بزنید | بیماری

سر، ستون فقرات، لگن، مفاصل زانو و مچ پا مانند حلقه های زنجیر به هم در رابطه هستن…
این روزا با عادی شدن به کار گیری رایانه و اینترنت، میلیونا آدم در جهان روزانه زمانای طولانی رو با رایانه کار می کنن در حالی که این کار بدون معطلی در صورت موندگاری منتهی به آسیبای حرکتی و اسکلتی در بدن می شه. کارشناسان می گن که بهتره افراد پس از ساعتی کار با رایانه یه وقتی رو به چشما و بدن خود استراحت بدن.

دکتر "سید احمد رئیس السادات" گفت: آدمایی که زمانای طولانی رو صرف مطالعه و یا کار با رایانه می کنن بهتره پس از هر یک ساعت نشستن و کار 5 دقیقه قدم برنند.

به گفته دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران، آدمایی که زمانای طولانی رو صرف مطالعه و یا کار با رایانه می کنن به مشکلات و آسیبای اسکلتی و عضلانی از جمله درد گردن، درد بین دو کتف و حتی درد کمر و پشت ساق پا دچار می شن. نشستنای ناجور و دراز مدت طوریکه گردن رو به جلو و شونه ها حالت افتادگی دائم داشته باشن و فرد قوز کنه، بسیار خطرناکه چون به ستون فقرات در ناحیه گردن و پشت فشار زیاد وارد می شه و در این حالت ممکنه فرد دچار گردن درد شه.

سر، ستون فقرات، لگن، مفاصل زانو و مچ پا مانند حلقه های زنجیر به هم در رابطه هستن و قرار گرفتن در وضعیتای ناجور از جمله روش نشستن نادرست موجب افزایش فشار روی هر کدوم از این نواحی می شه پس ممکنه درد و آزردگی در قسمتای بالاتر و یا پایین تر این بخشا ایجاد شه.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بعضی وقتا درد در ناحیه ستون فقرات و پشت محدود نمی شه و ممکنه دلیل انتشار درد به بقیه انداما مثل سر، قفسه سینه و یا حتی احساس گزگز و مورمور و خواب رفتگی انگشتان دست و پا شه.

انتخاب میز و صندلی، تنظیم مناسب قرار گرفتن رایانه و لوازم کار و رعایت اصول درست نشستن واسه جلوگیری از آسیبای اسکلتی به وجود اومده به وسیله کار با رایانه خیلی با اهمیته هرچند که فرد باید از قرار گرفتن دراز مدت در وضعیتای خاص دوری کنه چون این زمان طولانی موجب افزایش تنش عضلات و ایجاد حالت گرفتگی و دردهای ستون فقرات می شه.

ایشون پیشنهاد کرد که کاربران رایانه واسه پیشگیری از دردهای عضلات و مفاصل باید مرتبا وضعیت نشستن خود رو تغییر بدن و زمانای استراحت در فواصل نشستنای دراز مدت در نظر بگیرن. انجام حرکات ورزشی مناسب از جمله کشش عضلات بین دو کتف، ورزشای مناسب واسه ناحیه گردن و کتف و کششی پشت ساق پا واسه کاهش آسیبای اسکلتی به وجود اومده به وسیله کار با رایانه بسیار به درد بخور هستن.

منبع : ایرنا

جمع آوری سلامت اکاایران

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت آکا

  • مطالب در رابطه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *